[ad_1]
سفرمارکت امروز از دستیار هوشمند «ایوا» رونمایی کرد. دستیار هوشمند سفر «ایوا» از طریق مطلبهای متنی یا صوتی با کاربر ربط برقرار کرده و انواع خدمات سفر همانند جستجو برای بلیط، برنامهریزی برای سفر و معارفه مکانهای دیدنی مقصد را به او اراعه میدهد. ایوا بهزودی بهصورت محدود در دسترس کاربران سفرمارکت قرار خواهد گرفت. در این نشست خبری، ناظر تست واقعی و کارکرد قابل قبول ایوا نیز بودیم.
سفرمارکت بهگفتن یکی از پیشگامان حوزه خدمات آنلاین فروش سفر در ایران، مقصد از اراعه دستیار ایوا را بهبود توانایی سفر کاربران و پشتیبانی به آنها برای افت هزینههای سفر اظهار کرده است. دستیار هوشمند سفر ایوا بر پایه مدل زبانی بزرگ و بهروز GPT-4 گسترش اشکار کرده و بر پایه اطلاعات سفرمارکت و بازار ایران آموزش دیده است. مهدی نجفی، مدیرعامل ایرسا و بنیانگذار سفرمارکت، در این اتفاقات او گفت ایرسا در سال ۱۳۹۰ با راهاندازی اولین پلتفرم خدمات آنلاین فروش سفر، قواعد بازی را در این حوزه تحول داد و اکنون معارفه دستیار هوشنمد ایوا میتواند این رخداد را در صنعت گردشگری سرزمین تکرار کند. به حرف های نجفی، صرفهجویی در هزینه و زمان تا این مدت دغدغه مهم خریداران آنلاین خدمات مسافرتی است و دستیار سفر مبتنی بر هوش مصنوعی میتواند این دغدغهها را رفع کند.
بازار ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی گردشگری در ایران
نجفی میگوید مطابق آخرین تحقیقات انجام شده، بیشتر از ۳۰۰۰ آژانس مسافرتی در ایران به بیشتر از ۳۵ میلیون مسافر خدمات اراعه خواهند داد و گردش مالی این بازار به نزدیک به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان میرسد. یقیناً شرایط اقتصادی سرزمین علتشده تا قوت خرید مردم بهشدت افت یابد و اولین گزینهای که از سبد خرید مردم حذف میبشود، هزینه تفریحات است. ایوا میتواند بهترین زمان سفر را با کمترین هزینه به کاربر نظر داده و به اقتصاد سفر پشتیبانی کند.
یکی از مزایای ایوا، گسترش بر پایه مدل بازارگاه یا Marketplace است که علتجلب مطمعن مخاطب شده و دست کاربر را برای انتخاب، باز میگذارد. نجفی میگوید آدمها اساسا قیاس را دوست دارند و با این کار، به شفافیت میرسند. ایوا این ویژگی را بهراحتی در اختیار کاربران می گذارد.
تست کارکرد دستیار هوشمند ایوا
مدیرعامل سفرمارکت در این نشست خبری، قابلیتهای ایوا را بهشکل زنده برای حاضرین به نمایش گذاشت. یقیناً همانند همه تستهای زنده در شرایط واقعی، تست ایوا نیز با مشکلاتی همراه می بود. با این حال کارکرد ایوا را میتوان اکنون قابل قبول دانست.

ایوا میتواند عباراتی همانند «پرواز تهران به کیش برای ۲۸ آذر برای یک نفر» را بهخوبی فهمیدن کرده و پروازهای حاضر را به شما نشان دهد. این چنین با جستجوی سهروز قبل و سپس از تاریخ موردنظر شما، قیاس قیمتی را نیز برایتان فراهم میسازد. اراعه اطلاعات حالت آبوهوا در روز سفر نیز یکی دیگر از قابلیتهای ایوا است. این چنین میتوانید از ایوا بخواهید تا به شما «برنامه سفر ۵ روزه به برلین» یا دیگر مقاصد داخلی و خارجی اراعه دهد، یا «شرایط دریافت ویزای شنگن» را به شما توضیح دهد.
نجفی در جواب به دیجیاتو در رابطه قابلیتهای یادگیری و شخصیسازی این دستیار هوشمند بر پایه سلایق و حرکت کاربران او گفت:
ایوا اکنون حجم بسیاری از اطلاعات را بر پایه پردازش انجام شده به شما اراعه میدهد و نسبت به نسخه اولیه پیشرفت بسیاری داشته است. شخصیسازی ماموریت هوش مصنوعی است اما اکنون این سرویس به جمعآوری اطلاعات کاربران میپردازد و امکان شخصیسازی تا این مدت برای آن فراهم نشده است. با این حال در آینده و به گمان زیاد طی دو سال آینده این امکان نیز فراهم خواهد شد.

نجفی این چنین در رابطه اراعه سرویس دستیار هوشمند سفر به دیگر شرکتها نیز به دیجیاتو اینگونه جواب داد: «مقصد ما این است که این خدمات حداقل در اختیار دانشگاهها قرار بگیرد اما ما تا این مدت زیرساختهای ملزوم را نداریم. سفرمارکت همه هزینهها را بهصورت شخصی انجام میدهد و محدودیتهای منبع های مالی و تکنولوژی به ما سختی میآورد. با این حال دوست داریم پروژه هوش مصنوعی را در حوزههای دیگر نیز گسترش دهیم، از جمله حوزه خدمات مالی.»
برای دسترسی به این ابزار میتوانید به صفحه اختصاصی دستیار هوشمند ایوا در سایت سفرمارکت مراجعه کنید. این دستیار هوشمند از ابتدای دیماه سال جاری در اختیار کاربران اپلیکیشن اندرویدی سفرمارکت نیز قرار خواهد گرفت.
[ad_2]
منبع