[ad_1]
به گزارش روشنفکر
موتمنی با پیشبینی حالت بازار ماشین در سال ۱۴۰۳، افزود: ماشین یک کالای مصرفی است که متاسفانه در سرزمین ما تبدیل به یک کالای اندوختهای شده است و به همین علت، نرخ تورم اثرگذار است.
سعید موتمنی در او مباحثه با خبرگزاری خبرآنلاین درمورد حالت بازار ماشین در سال ۱۴۰۲ و پیشبینی بازار در سال تازه اظهار داشت: در سال قبل حالت بازار ماشین خوب نبوده است. اولا بازار در رکود مطلق قرار داشت، اما قیمتها افزایشی می بود.
او گفت: در ۶ ماهه دوم سال قبل نسبت به ۶ ماهه اول، نزدیک به ۲۵ تا ۲۷ درصد افزایش قیمتها را چه در رابطه خودروهای داخلی و چه در رابطه با مونتاژ و چه وارداتی داشتیم.
رییس اسبق اتحادیه نمایشگاهداران ماشین تصریح کرد: از طرف دیگر، واردات ماشین که انجام شد، زیاد محدود می بود و در بازار دیده نمیشود.
موتمنی متذکر شد: همین خودروهایی هم که تا بحال داخل شده، برخی تا نزدیک به ۸۲ تا ۸۳ هزار دلار به دست مشتری میرسد؛ همانند توسان.
او همین طور گفت: از طرف دیگر، کیفیت خودروها مناسب نیست و این چنین وزارت صنعت موفق نشد آن قولها و قولهای خود را عملی کند.
رییس اسبق اتحادیه نمایشگاهداران ماشین او گفت: تعداد خودرویی که قرار می بود تشکیل شود، عملی شد، اما خودروهایی که قرار می بود داخل شود، زیاد محدود می بود؛ به طوری که اصلا به چشم نمیآید.
موتمنی با پیشبینی حالت بازار ماشین در سال ۱۴۰۳، افزود: ماشین یک کالای مصرفی است که متاسفانه در سرزمین ما تبدیل به یک کالای اندوختهای شده است و به همین علت، نرخ تورم اثرگذار است.
وی تصریح کرد: اگر نرخ تورم کنترل شود، قیمت ماشین بالا نمیرود و یا اگر نرخ تورم کنترل نشود، اما افزایش تشکیل داشته باشیم، شرایط بازار ماشین متفاوت میشود.
رییس اتحادیه نمایشگاهداران ماشین متذکر شد: خودروهایی که الان به دست مشتری میرسد و خودروهای مونتاژی را در نظر بگیرید، نزدیک به ۲۳، ۲۴ هزار دلار خودروی چینی به دست مشتری میرسد و گرانترین آن نزدیک به ۵۰ هزار دلار است.
موتمنی یادآور شد: در هر صورت مصرفکننده برای خرید ماشین هزینه بیشتری پرداخت میکند و اگر محدودیت اراعه نبوده است و ماشین به قدر کافی داخل میشد که نیاز بازار تامین شود، فاصله قیمتی هم کمتر میشد.
وی خاطرنشان کرد: در رابطه با خودروهای وارداتی هم همین است. ۵۰ تا ۸۰ درصد اختلاف قیمت کارخانه تا بازار ماشین وجود دارد./خبرآنلاین
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع