[ad_1]
به گزارش روشنفکر
اپل این هفته از قابلیتهای هوش مصنوعی خود رونمایی کرد و اکنون اظهارشده که قیمت برند این شرکت از مرز ۱ تریلیون دلار عبور کرده که رشد ۱۵ درصدی غول سازنده آیفون نسبت به سال قبل را مشخص می کند. این چنین قیمت انویدیا تقریباً سه برابر شده است.
بر پایه گزارش رویترز که مطابق دادههای پلتفرم Kantar BrandZ شکل گرفته است، اپل در سال ۲۰۲۴ تاج خود بهگفتن «باارزشترین برند جهان» را برای سومین سال متوالی نگه داری کرده است. بعد از اپل، گوگل با ۷۵۳ میلیارد دلار و مایکروسافت با ۷۱۳ میلیارد دلار باارزشترین برندهای جهان می باشند.
علاوهبراین، انویدیا بهلطف محبوبیت هوش مصنوعی و رونق بازار تراشههای هوش مصنوعی، برای اولینبار داخل فهرست ۱۰ برند برتر دنیا از نظر Kantar شده است. قیمت برند انویدیا نسبت به سال قبل بیشتر از ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته تا به ششمین برند مورد قیمت جهان تبدیل شود.
اوراکل (Orcale) که خدمات ابری مبتنی بر هوش مصنوعی اراعه میکند نیز اولین وجود خود در بین ۱۰ برند برتر Kantar را توانایی میکند و در جایگاه نهم قرار داد. قیمت برند اوراکل با ۵۸ درصد افزایش به ۱۴۵ میلیارد دلار رسید.
Kantar میگوید در تحقیقاتش بیشتر از ۴.۳ میلیون مصاحبه مصرفکنندگان در رابطه ۵۳۲ دستهبندی و ۲۱,۰۰۰ برند گوناگون در ۵۴ بازار را پوشش داده است.
گمان افزایش فروش آیفون به لطف Apple Intelligence

اواسط این هفته اپل از ویژگیهای هوش مصنوعی تازه خود رونمایی کرد که انتظار میرود تقاضا برای تلفنهای آیفونها را مجدد احیا کند و روال افت فروش پرفروشترین محصولش را بهعلت هزینههای ناپایدار مصرفکننده و رقیب ها، معکوس کند.
«وارون میشرا»، تحلیلگر کانترپوینت، میگوید:
«اپل بهطور مداوم قادر به اراعه محصولات و خدماتی بوده است که با روحیه مصرفکنندگان ربط نزدیکی دارد و طرفداران بسیاری برای برند به وجود اورده است.»
اپل روز قبل توانست با عبور از انویدیا مجدد به دومین برند باارزش دنیا تبدیل شود. حتی کوپرتینوییها توانستند برای زمان کوتاهی از مایکروسافت پیشی بگیرند و به باارزشترین شرکت دنیا تبدیل شوند.
دسته بندی مطالب
[ad_2]