[ad_1]
به گزارش روشنفکر
شرکتهای خردهفروشی طی ماههای قبل تخفیفهای مختلفی برای فروش آیفون در چین در نظر گرفتند. بهگزارش بلومبرگ انگارً این مسأله توانسته است به افزایش ۵۲ درصدی فروش این گوشی در این سرزمین منجر شود.
آمار منتشرشده از آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین مشخص می کند که تعداد دستگاههای ارسالشده به بازار چین افزایش چشمگیری داشته است.
فروش آیفون در چین افزایش ۵۲ درصدی را ثبت کرد
ممنوعیت منفعت گیری از آیفون در برخی سازمانهای دولتی چین علتشد فروش آیفون افت اشکار کند. همین مسأله جهت تحول جایگاه اپل در بازار تلفنهای هوشمند شد. اما اکنون بهنظر میرسد که اپل تخفیفهایی را برای کاربران چینی درنظر گرفته است که به افزایش فروش آیفون منجر شده است.
برآوردهای بلومبرگ مشخص می کند آیفون اکنون بیشترین سهم فروش در بین تلفنهای واردشده به چین را به خود تعلق داده است.
در دو ماه اول سال ۲۰۲۴، مقدار فروش آیفون در چین بهشکل قابلتوجهی افت اشکار کرد. در ماه مارس فروش آیفون در چین روال صعودی اشکار کرد و سپس با درنظر گرفتن تخفیفهای گوناگون، آمار فروش آیفون زیاد تر شد. از ابتدای سال ۲۰۲۴، فروشندگان چینی اپل تخفیفهای مختلفی را برای کاربران این سرزمین درنظر گرفتند. در برخی موارد این تخفیفها حتی زیاد تر از ۱۰ درصد بوده است.
«استیون سنگ» و «شین چن» تحلیلگران بلومبرگ میگویند افت سهم فروش آیفون در بازار چین بهزودی به حالت ارامش میرسد. این دو تحلیلگر میگویند نظرسنجیهای تازه مشخص می کند اپل بعد از پیشتازی هواوی، بار دیگر به برند محبوب موبایل در بین کاربران چینی تبدیل میشود.
بیشتر از نیمی از جوابدهندگان این نظرسنجیها میگویند حاضر می باشند که بیشتر از ۵۵۰ دلار برای گوشی بعدی خود هزینه کنند. این درحالی است که امروز تنها ۳۳ درصد از کاربران از موبایلهای گرانقیمت منفعت گیری میکنند.
دسته بندی مطالب
[ad_2]