به گزارش روشنفکر
چند ماه قبل، گزارشهای ضدونقیض دائم درمورد چیپست مورداستفاده در سری گلکسی S25 او گفت و گو میکردند. ازآنجاییکه سامسونگ در جریان اتفاقات مالی تازه خود به اگزینوس 2500 اشاره کرد، انتظار میرفت این تراشه در برخی دستگاههای سری گلکسی S25 منفعت گیری شود اما باتوجهبه وجود مدیر سامسونگ در اتفاقات تازه کوالکام و گزارشی تازه، به نظر میرسد همه مدلهای گلکسی اس 25 از پردازنده اسنپدراگون 8 الیت در سطح جهانی منفعت گیری خواهند کرد.
بعد از این که در جریان معارفه پردازنده اسنپدراگون 8 الیت، «تیام رو»، مدیر سامسونگ MX، روی صحنه ظاهر شد. برخی کارشناسان پیشبینی کردند سامسونگ از این تراشه در سری گلکسی S25 منفعت گیری خواهد کرد. اکنون منبعی آگاه با نام Ice Universe ادعا کرده همه دستگاههای سری گلکسی S25، گلکسی اس 25 معمولی، پلاس و اولترا، در همه نسخههای جهانی از تراشه اسنپدراگون 8 الیت منفعت گیری خواهند کرد.
این چنین به گمان زیادً تراشههای اگزینوس 2500 و مدیاتک 9400 در هیچیک از نسخههای گلکسی اس 25 منفعت گیری نخواهند شد. این خبر برای طرفداران سامسونگ که میخواهند فقط تراشه پرچمدار کوالکام را در تلفنهای سری S ببینند، زیاد عالی است.
امسال سامسونگ از تراشه اگزینوس 2400 در گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس در همه کشورها بهجز کانادا، چین و ایالات متحده منفعت گیری کرد. گلکسی S24 اولترا نیز از چیپست Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy در سراسر جهان منفعت گیری کرد.
اگزینوس 2400 در قیاس با پردازندههای نسل قبلی اگزینوس پیشرفت بزرگی داشت اما بازهم بهاندازه تراشههای پرچمدار رقیب از اپل، مدیاتک و کوالکام قوی نبوده است.
انتظار میرفت Exynos 2500 بهعلت منفعت گیری از نسل دوم فرایند 3 نانومتری سامسونگ Foundry و نسل تازه هستههای Arm، جهشی بزرگ و روبهجلو داشته باشد. ولی شایعه شده است سامسونگ نمیتواند این تراشه را به قدر کافی و با کیفیت مناسب تشکیل کند؛ به همین علت، این شرکت انگارً بهاجبار تصمیم گرفته تراشه اگزینوس را از سری گلکسی S25 حذف کند.
دسته بندی مطالب