به گزارش روشنفکر
آژانس تبلیغات دیجیتال «تپسل» دوشنبه، ۱۵ مرداد، در مراسمی با وجود خبرنگاران از گزارش سال ۱۴۰۲ این شرکت رونمایی کرد. «احمد عطارزاده»، مدیر بازاریابی تپسل، این گزارش را «تکهای از پازل بزرگ صنعت تبلیغات دیجیتال» برشمرد و تصریح کرد: «گزارش جامع و کاربردی در این حوزه آن گزارشی است که همه بزرگان صنعت در کنار هم آن را تدوین کنند تا بتوانند تصویری گویا، دقیق و همهجانبه از حالت این صنعت در ایران اراعه دهند.» در ادامه برخی نکات کلیدی این گزارش را مرور میکنیم.
نمایش سالانه ۶۱۷ میلیاردی تبلیغات تپسل
بر پایه این گزارش، تبلیغات تپسل سالانه ۶۱۷ میلیارد بار دیده میشود. به عبارتی، بهطور میانگین هر ایرانی روزی ۲۳ بار تبلیغات این آژانس را میبیند.
تپسل توانسته در سالهای فعالیتش، با بیشتر از ۱۴۶ هزار ناشر در حوزههای وب و اپلیکیشن برای انتشار کردن تبلیغات همکاری کند. این چنین همکاری با تپسل علتشده اپلیکیشنهای اسنپ و دیوار مدل درآمدی تبلیغات دروناپلیکیشن را اجرا کنند. از آنسو، ۸۲ هزار تبلیغدهنده با تپسل همکاری میکنند تا تبلیغاتشان را به ناشران بسپارند.
بیشترین نمایش برای یک تبلیغدهنده از طریق تپسل ۵۲ میلیارد نمایش بوده است. بیشترین کلیک برای یک تبلیغدهنده هم، ۱۰۱ میلیون کلیک بوده است. رکورد فرد دیگر که تپسل ثبت کرده ۵ میلیون نصب برای یک تبلیغدهنده بوده است. بیشترین محتوای تبلیغاتی که این آژانس تبلیغات دیجیتال برای یک تبلیغدهنده انتشار کرده، ۳ هزار و ۲۰۰ محتوا بوده است.
افت یکونیمدرصدی نرخ تقلب در تبلیغات
آمار تقلب (Fraud) در تبلیغات تپسل در قیاس با سال ۱۴۰۱، افت یکونیم درصدی داشته و از ۴ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۲.۵ درصد در ۱۴۰۲ رسیده است. تپسل میگوید منفعت گیری از راه حلهای تازه و گسترش زیرساختهای فنی و هوش مصنوعی به بهبود آمار تقلب پشتیبانی کرده است.
گزارش تپسل مشخص می کند تبلیغات ویدئویی نرخ تعامل بالایی دارند و تبلیغدهندگان نیز از آن استقبال کردهاند؛ چنانکه بعد از رشد ۳۰۰ درصدی نمایش کمپینهای ویدئویی در سال ۱۴۰۱ (در قیاس با سال ۱۴۰۰)، سال ۱۴۰۲ نیز ناظر رشد ۵۰۰ درصد نمایش این کمپینها بودهایم.
صنعت مالی و بانکی در صدر نمایش تبلیغات
در بین صنایع مختلفی که تبلیغ خود را در سال ۱۴۰۲ به تپسل سپردهاند، صنعت مالی و بانکی بیشترین تعداد نمایش را به خودش تعلق داده است. بعدازآن، حوزههای حملونقل و فروشگاههای اینترنتی بهترتیب در ردههای دوم و سوم قرار میگیرند. حوزههای پوشاک و مد، ورزش و فراهمکنندگان اینترنتی نیز کمترین نمایش تبلیغ را از طریق تپسل داشتهاند.
استان تهران بیشترین ترافیک تبلیغاتی تپسل را تصاحب کرده و استانهای خراسان رضوی و فارس، با ترافیکی نصف استان تهران، رتبههای بعدی را پیدا کردهاند.
متن کامل گزارش سال ۱۴۰۲ تپسل را میتوانید از اینجا دانلود کنید.
دسته بندی مطالب