به گزارش روشنفکر
شرکتهای خودروسازی به علت همگام شدن با نیازهای بازاریابی تازه، لوگوهای خود را بعد از مدتی تحول خواهند داد. اکنون نوبت به لوگو مزدا رسیده است تا نسبت به قبل سادهتر شود. بر پایه آنچه رسانههای خودرویی بینالمللی نوشتهاند، لوگو مزدا از هر زمان دیگر بیجانتر و ازردهتر به نظر میرسد!
یقیناً نشان تازه مزدا در قیاس با نشان جاری این شرکت تفاوت چندانی ندارد. این لوگو همان شکل جاری را نگه داری میکند. یک سخن “M” رو به پایین هم چنان در مرکز یک نشان دایرهای قرار گرفته است. مزدا این مطرح را برای نخستین بار در سال ۱۹۹۷ معارفه کرد و هم چنان از آن منفعت گیری میکند.
تحول لوگو مزدا در عکس العمل به عمل های رقیب ها
تصمیم مزدا برای تحول نشان تجاری خود چندان شگفت نیست. رقبای این شرکت در ایالات متحده همچون بیامو، آئودی، بیوک و کادیلاک مشغول ظاهرسازی نشانهای خود بودهاند. به گفتن مثال نشان بیامو اکنون نسبت به قبل صافتر و سادهتر شده است. مزدا نیز تصمیم دارد تا کم کم داخل بازار خودروهای گرانقیمت و لوکس شود. لازمه ورود به این چنین بخشی، داشتن یک نشان ساده و شیک است.
تا این مدت اشکار نیست که مزدا از نشان تازه خود چطور منفعت گیری خواهد کرد. امکان پذیر این لوگو نخست در خودروهای لوکس و گرانقیمت این ماشین مورد منفعت گیری قرار گیرد که برای اراعه به بازار ایالاتمتحده در نظر گرفته شدهاند. گروهی دیگر از خبرنگاران گمان میزنند مزدا از لوگو تازه خود برای خودروهای برقیاش منفعت گیری خواهد کرد. خودروهای برقی مزدا طی اندوختهگذاری مشترک این شرکت با خودروسازان چینی نظیر چانگان گسترش مییابند و در بازار این سرزمین اراعه خواهند شد. مدل مفهومی شاسیبلند مزدا آراتا که در نمایشگاه ماشین پکن ۲۰۲۴ رونمایی شد، از این مطرح لوگو منفعت گیری میکرد.
تغییرات لوگو مزدا از ابتدای فعالیت این شرکت تا بحال را در عکس بالا میتوانید مشاهده کنید. برخی از این لوگوها برای مصرفکنندگان ایرانی آشنا می باشند. به گفتن مثال وانت مزدا B2000 و B1600 که متعلق به دهه ۱۹۸۰ میلادی بودند، از مطرح کلمه مزدا منفعت گیری میکردند. این مطرح بین سالهای ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۱ مورد منفعت گیری قرار داشت.
دسته بندی مطالب