به گزارش روشنفکر
خودروهای چانگان، نخستین محصولات وارداتی به بازار ایران در دور تازه واردات ماشین بودند. نخستین سری از این خودروها، چانگان CS35 تیپ ۲ و ۳ می بود. سایپا مدتی سپس، کراساوور بزرگتر و مجهزتر چانگان CS55 را نیز به بازار ایران اراعه کرد. بااینحال به نظر میرسد تحویل چانگان توسط سایپا به مشکل خورده است. متقاضیان خرید چانگان CS35 و چانگان CS55 از سایپا طی زمان تازه، بابت عدم تحویل خودروهایشان ابراز نارضایتی کردهاند.
علت تأخیر در تحویل چانگان CS35 و چانگان CS55
«مهدی آقاطاهریان»، معاون بازاریابی و فروش سایپا، در عکس العمل به انتقادات خریداران چانگان، از تحویل این خودروها تا شهریور ۱۴۰۳ خبر داده است. به حرف های او، گپ وقتی در واردات و قبول استانداردها از دلایل تأخیر در تحویل مدلهای وارداتی چانگان بوده است. خودروهای وارداتی چانگان با مدل ۲۰۲۳ استانداردها را کسب کرده بودند اما مدلهای جدیدتر یعنی ۲۰۲۴، نیاز به کسب تأییدیه استاندارد داشتند. به حرف های آقاطاهریان، هماکنون تأییدیههای خودروهای چانگان با مدل ۲۰۲۴ نیز دریافت شده است و این خودروها بهزودی تحویل مشتریان خواهند شد. از مجموع ۶ هزار دستگاه ضمانت شده، نزدیک به ۱۲۰۰ دستگاه به پارکینگهای سایپا داخل شده و ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه نیز پلاک شده و درحال تحویل به مشتریان است.
برنامه سایپا برای از بین بردن تعهدات معوق
سایپا در خرداد ۱۴۰۲، میزبان هزاران متقاضی تازه در قالب سامانه یکپارچه می بود. بااینحال سایپا در روال تشکیل و اراعه خودروهایش، کارکرد ضعیفی داشت. نتیجه این کارکرد، تعهدات معوق ۴۰ هزار دستگاهی سایپا در آخر سال ۱۴۰۲ می بود.
بعد از تحول مدیریت سایپا در واپسین ماه از سال ۱۴۰۲، کوششها برای تبدیل تعهدات اغاز شد. به حرف های معاون بازاریابی و فروش سایپا، مقدار تعهدات معوق این شرکت اکنون به ۱۲ هزار دستگاه افت یافته است. سایپا امیدوار است با همکاری فراهمکنندگان و تیم تشکیل، مقدار تعهدات معوق ظرف یک ماه آینده به صفر برسد. موضوعی که تنها راه دستیابی به آن، تشکیل زیاد خودروهای خواستگذاری شده در سامانه یکپارچه است.
دسته بندی مطالب