به گزارش روشنفکر
«کنزا لیلی» (Kenza Layli)، اینفلوئنسر ساختهشده با هوش مصنوعی، در اتفاقات جهانی محتواسازن هوش مصنوعی (WAICA) به گفتن اولین Miss AI انتخاب شد. لیلی که توسط آژانس بازاریابی هوش مصنوعی مراکشی Phoenix ساخته شده است، بیشتر از ۱۵۰۰ مدل مجازی دیگر را در اولین دوره مسابقه زیبایی مجازی ناکامی داد و موفق به کسب مقام اول این مسابقه شد.
به گزارش «Techradar»، لیلی بعد از تاجگذاری و پیروزی در اولین اتفاقات Miss AI در بیانیهای او گفت:
«من از این زمان برای نمایندگی محتواسازان هوش مصنوعی و حمایتپرشور از تأثیر مثبت هوش مصنوعی، زیاد سپاسگزارم. پیروزی در Miss AI به من انگیزه بیشتری میدهد تا به کارم در عرصه پیشرفت فناوری هوش مصنوعی ادامه دهم. هوش مصنوعی فقط یک ابزار نیست، بلکه یک نیروی دگرگونکننده است که میتواند صنایع را تحول دهد، هنجارها را به چالش بکشد و زمانهایی تشکیل کند که قبلاً وجود نداشتند.»
کنزا لیلی یک انسان واقعی نیست، اما نزدیک به ۲۰۰,۰۰۰ فالوور اینستاگرام دارد. این شخصیت دیجیتال به تشکیل محتوا درمورد توانمندسازی زنان و نگه داری محیطزیست میپردازد. محتوای او زیاد تر برای برجستهکردن فرهنگ مراکش و فناوری مدرن با محتواهایی به هفت زبان نقل میشود.
مسابقه زیبایی Miss AI شرکتکنندگان دیجیتال را از نظر زیباییشناسی، نفوذ آنلاین و توانایی فنی برسی کرد. این مسابقه مجموعاً چهار داور داشت که دو تن از این داوران توسط هوش مصنوعی خلق شده بودند. دو داور دیگر نیز «اندرو بلوچ»، فعال حوزه رسانه و «سالی آنفاوست»، مورخ مسابقات زیبایی بودند. این داوران برای هر دسته امتیازاتی را اعطا کردند.
رتبههای دوم و سوم به کدام اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی اعطا شد؟
رقابت Miss AI اینفلوئنسرهای مجازی مختلفی را جذب کرد که شخصیتهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را به نمایش گذاشتند. «لالینا والینا» از فرانسه دوم شد و «اولیویا سی» پرتغالی در جایگاه سوم قرار گرفت. WAICA نزدیک به ۲۰,۰۰۰ دلار جایزه به سازندگان این مدلها اهدا کرده است. دیگر فینالیستهای این مسابقه را از این نوشته ببینید.
ظهور اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی همانند کنزا لیلی تحول قابلتوجهی را در نحوه تعامل پرسونای دیجیتال با مخاطبان مشخص می کند. برخلاف اینفلوئنسرهای انسانی، مدلهای هوش مصنوعی تعامل شبانهروزی با مخاطبان دارند و میتوانند با روندهای درحال تحول بهشدت سازگار شوند.
دسته بندی مطالب