گلکسی AI


به گزارش روشنفکر

سامسونگ اخیراً با معارفه تلفنهای تاشوی جدیدش، پافشاری اختصاصی‌ای روی امکانات مبتنی‌بر هوش مصنوعی تحت گفتن Galaxy AI داشته است. کره‌ای‌ها امیدوارند بتوانند با گسترش قابلیت‌های مخصوص بازار چین، سهم خود از بازار زیاد رقابتی این سرزمین را افزایش دهند.

آیا سامسونگ می‌تواند جایگاه خود در بازار چین را احیا کند؟

مدیر ارشد قسمت موبایل سامسونگ به‌تازگی در مصاحبه‌ای با نشریه CNBC گفتن کرده است که این شرکت درحال گسترش ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌صورت اختصاصی برای دستگاه‌های اراعه‌شده در بازار چین است. سامسونگ هم‌زمان با معارفه سری گلکسی S24 برای اولین بار از مجموعه امکانات Galaxy AI رونمایی کرد تا کاربران را به خرید پرچم‌داران گران‌قیمت ترغیب کند. این چنین این قابلیت‌ها راه خود را به تلفنهای تاشوی تازه سامسونگ هم باز کرده‌اند و اکنون ناظر اراعه گلکسی Z فولد ۶ و گلکسی Z فلیپ ۶ با امکانات متنوع و تازه هستیم.

ادامه مطلب
اپل واچ بهترین فصل خود را پشت‌سر گذاشت؛ رشد هواوی در بازار ساعت‌های هوشمند

یقیناً سامسونگ در سال‌های تازه کارکرد فوق الاده در فروش تلفنهای هوشمند داخل بازار چین نداشته است. سهم کره‌ای‌ها از بزرگ‌ترین بازار موبایل جهان کمتر از ۱ درصد اظهار شده‌ است، درحالی‌که هواوی با وجود محدودیت جهانی متعدد، توانسته رتبه اول در بازار داخلی را به خود تعلق دهد. مدیر قسمت موبایل سامسونگ نظر دارد که تلاش برای ساخت قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاصی به چین می‌تواند رضایت مصرف‌کنندگان این سرزمین را به‌جستوجو داشته‌باشد و به پیشرفت احیای فروش تلفنهای سامسونگ پشتیبانی کند.

تا این مدت جزئیاتی حوالی ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی AI برای بازار چین انتشار نشده است؛ اما سامسونگ ادعا دارد که با شرکت‌های بومی این سرزمین جهت گسترش امکانات آتی همکاری خواهد کرد. دولت چین محدودیت‌های مختلفی برای اراعه مدل‌های خارجی هوش مصنوعی را وضع کرده که جهت دردسر برای شرکت‌های غیر چینی شده‌ است. برای مثال اپل تا این مدت تاریخ دقیقی جهت اراعه مجموعه ابزارهای Apple Intelligence برای کاربران چینی خود را اظهار نکرده و انگارً همانند رقیب خود با مشکلاتی روبه رو است.

ادامه مطلب
افشای قابلیت‌های One UI 6.1؛ تمرکز سامسونگ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی
آخرین مطالب

یکی از مدیران ارشد مؤسسه IDC در مصاحبه‌ای حوالی اراعه قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاصی برای بازار چین، گفتن کرده است که به گمان زیادً این چنین امری تأثیر چندانی روی افزایش فروش تلفنهای سامسونگ نخواهد داشت. از نظر او، مقدار آگاهی از برند سامسونگ در بین مصرف‌کنندگان چینی زیاد پایین است و رقبای سرسختی همانند هواوی، شیائومی و آنر هم عرصه را بر شرکت‌های خارجی تنگ کرده‌اند. این چنین ویژگی‌های تازه به گمان زیادً چندان دلنشین و خاص نیستند که بتوانند کاربران را به‌کنار گذاشتن محصولات ارزان داخلی و منفعت گیری از تلفنهای کره‌ای ترغیب کنند. سامسونگ حرف های به ادامه استراتژی جاری خود مبنی‌بر اراعه تلفنهای هوشمند پریمیوم به بازار و گسترش کانال‌های پخش و خرده‌فروشی پایبند است.

ادامه مطلب
سری گلکسی S24 رسماً در تاریخ 27 دی‌ماه معارفه می‌بشود + ویدیو

دسته بندی مطالب

اخبار فناوری

اخبار پزشکی

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصادی، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و تکنولوژی را در وب سایت خبری روشنفکر بخوانید.

خبرهای ورزشی

اخبار فرهنگی

خبرهای اقتصادی

اخبار کسب وکار ها