به گزارش روشنفکر
به نظر میرسد که مالکیت خودروهای برقی برای همه خریداران به یک اندازه شوقانگیز نیست. تعداد بسیاری از مالکین خودروهای برقی در نظر دارند به خودروهای درونسوز برگردند. مطابق یک نظرسنجی تازه توسط مؤسسه مککینزی، ۴۶ درصد از مالکان خودروهای برقی در ایالات متحده وسیله نقلیه بعدی خود را از بین خودروهای درونسوز انتخاب خواهند کرد.
بیشتر از ۳۰۰۰۰ شرکتکننده به نزدیک به ۲۰۰ سوال در مطالعه دوسالانه مککینزی جواب دادند. برای دقیقتر بودن، این نظرسنجی به ۱۵ سرزمین اراعه شده است که بیشتر از ۸۰ درصد از حجم فروش جهانی را راه اندازی خواهند داد.
نتایج مشخص می کند که ۲۹ درصد از دارندگان خودروهای برقی در سراسر جهان به گمان زیادً برای وسیله نقلیه بعدی خود به سراغ خودروهای درونسوز خواهند رفت. با اهمیت ترین عامل در کنار گذاشتن خودروهای برقی حالت زیرساخت شارژ عمومی و بعد از آن هزینههای بالای مالکیت و نیاز به یافتن خودروی مناسبتر برای سفرهای طویلتر است.
برگشت گسترده آمریکاییها به خودروهای درونسوز
درصد مالکان خودروهای برقی در ایالات متحده که مایل به برگشت به خودروهای درونسوز می باشند به ۴۶ درصد یا تقریباً یکی از هر دو مالک جاری رسیده است. آنها ادعا میکنند که اجرای آهسته برنامه زیرساخت خودروهای برقی ملی توسط وزارت انرژی ایالات متحده آنها را دلسرد کرده است. در واقع، تنها ۹ درصد از کل شرکتکنندگان در این مطالعه از گسترش شبکه شارژ عمومی در منطقه خود راضی می باشند. این مساله که مشخص می کند این یک نگرانی جهانی است.
دکتر فیلیپ کامپشوف، رئیس مرکز آینده صنعت حمل و نقل مککینزی، معتقد است که اوضاع بدتر خواهد شد. به حرف های او نسل بعدی خریداران خودروهای برقی «زیاد زیاد تر از نسل جاری به شارژ عمومی متکی خواهند می بود.»
همین نظرسنجی نشان داد که ۲۱ درصد از شرکتکنندگان هیچ زمان نمیخواهند یک خودروی الکتریکی بخرند، که یافتههای تازه یک مطالعه دیگر را قبول میکند. مسئله دلنشین دیگر این که حداقل انتظار برد حرکتی در بین مصرفکنندگان از ۲۷۰ مایل (۴۳۵ کیلومتر) در سال ۲۰۲۲ به ۲۹۱.۴ مایل (۴۶۹ کیلومتر) در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است.
با وجود نگرانیها، مشتریان نسبت به قبل تمایل بیشتری به خرید خودروهای برقی دارند. در واقع، ۳۸ درصد از دارندگان خودروهای غیربرقی در سراسر جهان برای خرید بعدی خود یک مدل پلاگین هیبریدی یا برقی را در نظر میگیرند. این مساله نشانگر افزایش ۱ درصدی نسبت به دو سال قبل است.
به حرف های کوین لاکزکوفسکی، شریک ارشد و یکی از رؤسای جهانی شرکت مشاوره خودروسازی و مونتاژ مککینزی، نتیجه نهایی این است که «تولیدکنندگان و فراهمکنندگان اکنون باید روی چندین فناوری اندوختهگذاری کنند. این همان عدم قطعیت است که تا بحال سابقه نداشته است.
این چنین بخوانید: موتورهای درونسوز تازه تویوتا کوچکتر اما بهتر می باشند
دسته بندی مطالب