به گزارش روشنفکر
در تازه ترین اخبار ماشین و مطابق اطلاعیه آرین پارس موتور، متقاضیان خودروهای وارداتی و دارندگان برتری سامانه وارداتیها میتوانند از امروز برای خرید لاماری ایما هیبریدی HEV عمل کنند.
فروش لاماری ایما فول آپشن و هیبرید در اردیبهشت ۱۴۰۳
لاماری ایما HEV در واقع نسخه فول آپشن و هیبریدی لاماری ایما محسوب میشود که در دورههای قبل ثبت نام در سامانه وارداتیها نیز حاضر بوده است. اگرچه آرین پارس موتور اکنون لاماری ایما HEV را بهشکل وارداتی به فروش میرساند، اما برنامه دارد تا حداقل در نیمه دوم سال جاری این محصول را بهشکل مونتاژی نیز اراعه کند.
ملزوم به ذکر است که سامانه وارداتیها از امروز تا روز سهشنبه فعال است و متقاضیان میتوانند برای خرید لاماری ایما فول آپشن و هیبرید عمل کنند. این چنین قیمت این مدل در ابلاغیه تازه، یک میلیارد و ۵۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در مبادی ورودی اظهار شده که به این مبلغ، هزینههای عوارض و شمارهگذاری نیز اضافه خواهد شد.
لاماری ایما HEV
لاماری ایما هیبرید آرین پارس موتور که اخیرا بهطور رسمی نیز معارفه شده، از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو در کنار یک پیشرانه برقی بهگفتن قوای محرکه منفعت گیری میکند. پیشرانه احتراقی این ماشین قادر به تشکیل ۱۶۸ اسب بخار قوت و گشتاور ۲۸۰ نیوتنمتری است و نهایت توان این پیشرانه نیز به ۱۷۴ اسب بخار قوت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور میرسد.
قوت تشکیل شده توسط پیشرانه را یک جعبهدنده DHT مخصوص خودروهای هیبریدی به چرخهای جلو میرساند. از سویی منفعت گیری از سیستم هیبرید در این مدل از لاماری جهت شده تا مصرف سوخت ماشین در حالت ترکیبی بین ۴.۷ تا ۵.۳ لیتر باشد. گفتنی است که ظرفیت باتریهای این مدل نیز در نزدیک به دو کیلوواتساعت است.
از جمله امکانات رفاهی و ایمنی لاماری ایما فول آپشن و هیبریدی باید به سردکن صندلی راننده، ماساژور و حافظه صندلی راننده، گرمکن برای صندلیهای جلو، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، درب برقی صندوق عقب، سقف پانوراما، صندلیهای برقی جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل، دوربین ثبت وقایع، تهویه اتوماتیک، سامانه پاکسازی هوای کابین، نورپردازی روی داشبورد، استارت دکمهای، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطهای، کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار خطخوان، رادار نقطه کور و سیستم اخطار برخورد از جلو اشاره کرد.
مشخصات فنی لاماری ایما برقی تازه
مدل تازه نسبت به مدل قبلی، ظرفیت باتری یکسانی دارد اما توان موتور آن، مقداری افت یافته است. در این نسخه، یک کراس اور برقی و کامپکت را داریم که در محور جلویی خود، میزبان یک موتور برقی (از نوع سنترال سنکرون آهنربای دائمی) است که در بهترین روز خود میتواند ۱۲۰ کیلو وات یعنی تقریبا ۱۷۰ اسب بخار قوت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را با گیربکس تک سرعته راهی چرخهای جلویی کند.
ظرفیت باتری های لاماری ایما برقی تازه به گمان زیاد در نزدیک به ۷۰ کیلو وات ساعت خواهد می بود که با یک بار شارژ کامل میتوانند نزدیک به ۴۱۰ کیلومتر را مدام طی کنند. این باتریها از نوع لیتیومی ترنری می باشند که از ترکیب فلزاتی همانند نیکل، کبالت و منگنز ساخته خواهد شد.
آپشنها و امکانات رفاهی
لیست آپشنها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی در لاماری ایما برقی تازه، فرق بسیاری با مدل هیبریدی و برقی قدیمی ندارد و حتی امکانات لاماری ایما فیس لیفت فول آپشن هم با این کراس اور برقی برابر میکند. این امکانات شامل موارد زیر خواهد شد:
صندلی برقی با گرمکن
دوربین ۳۶۰ درجه
صندوق پران برقی با حسگر حرکت پا
گیربکس اتوماتیک تک سرعته
رادار باقی ماندن بین خطوط
سیستم کنترل پایداری و کشش
دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی
اتوهلد و ترمز پارک برقی
سیستم هشدار تصادف از جلو
سنسور باران
نوربالای اتوماتیک
سیستم اخطار باز کردن درهای ماشین DOW در زمان عبور وسایل نقلیه از کنار ماشین
دستیار پارک خودکار
سیستم روشنایی همه ال ای دی
رادار نقطه کور
دستیار اجرای فرمانهای صوتی
طراحی ظاهری و ابعاد
اندازه و ابعاد لاماری ایما برقی تازه شامل ۴۶۰۰ میلی متر طول، ۱۸۶۰ میلی متر عرض و ۱۶۸۰ میلی متر ارتفاع میشود و فاصله محورهای آن هم به ۲۷۱۵ میلی متر میرسد.
از دور، نسخه قبلی و تازه فرق بسیاری با هم ندارند اما با مقداری دقت، تفاوتها آشکار خواهد شد. پورت شارژ از گلگیر عقب به سپر جلویی منتقل شده است و خود این تکه، از طراحی تازه منفعت میبرد. طراحی لانه زنبوری به کلی حذف شده و اکنون ناظر سپر یکپارچهتری هستیم.
ایرادهای نمای کناری حتی در نسخه دوم هم از بین بردن نشده است. رینگها تا این مدت هم فاقد فلاپهای آیرودینامیکی می باشند و دستیگرههای پاپ اوت هم وجود ندارند! دستیگرههای پاپ اوت علتخواهد شد تا ضریب درگ و در نتیجه مصرف انرژی افت یابند.
نمای عقبی، بیشترین تغییرات را در خود دارد. چراغ خطرهای تقریبا فرم یکپارچه را رها کردهاند و چراغهای دایرهای شکل جای آنها را گرفتهاند. دیفیوزر مشکی رنگ، اسپویلر سقفی و چراغ خطر سوم هم به قوت خود باقی ماندهاند.
طراحی داخلی و کابین
اتاق و داشبورد لاماری ایما برقی تازه واقعا تفاوتی با مدلهای قبلی ندارد. در داشبورد لاماری ایما برقی مدل ۲۰۲۳ هم چنان میتوانید نمایشگرهای دوال اسکرین با ابعاد ۲۰.۵ اینچ، دریچههای هوای دایرهای شکل با تریم دو رنگ، کنسول پیانویی و فرمان دی کات و صندلیهای اسپرت، از مهمترین فاکتورهای کابین لاماری ایما برقی فیس لیفت ۲۰۲۳ می باشند.
با اهمیت ترین تفاوت داشبورد لاماری ایما EV تازه ۲۰۲۳ و نسخه قدیمی در کنسول میانی خلاصه میشود. در مدل تازه، سه دکمه دایرهای شکل را داریم که به نوعی، سیتسم تهویه مطبوع را کنترل میکنند. این تفاوت، در عکس بالا به خوبی توضیح داده شده است.
قیمت لاماری ایما برقی تازه و شانس واردات با آرین پارس موتور
با دقت به این که شعاع پیمایش مدل تازه با یکبار شارژ شدن، از ۴۱۰ کیلومتر زیاد تر نمیشود و موتور ضعیفتری هم دارد، پیش بینی میکنیم که قیمت لاماری ایما برقی تازه در محدوده ۱۷ تا ۲۰ هزار دلار و با دقت به تعداد آپشن ها و امکانات رفاهی، بالا و پایین شود.
در صورتی که واردات لاماری ایما برقی ۲۰۲۳ توسط آرین پارس موتور صورت گیرد و با دقت به این که تعرفه واردات خودروهای برقی در سال ۱۴۰۲، صفر درصد در نظر گرفته شده است، پیش بینی میکنیم که قیمت آن تقریبا بین ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بازی کند. هرچند که تا این لحظه، فعلا پای هیچ کدام از کراس اورهای برقی چینی به سرزمین ما باز نشده است.
تفاوت لاماری ایما برقی تازه و مدل قبلی در چیست؟
مدل تازه فقط در یک تیپ، با موتور برقی ۱۲۰ کیلو واتی یا همان ۱۷۰ اسب بخاری راهی میدان شده است که در هر بار شارژ شدن میتواند نزدیک به ۴۱۰ کیلومتر را یک نفس طی کند. سپر جلویی و چراغ خطرهای در لاماری ایما برقی تازه کاملا متفاوت از نسخه قدیمی است و این چنین داشبورد این ماشین، دقیقا روی کنسول وسطی، میزبان سه کلید تازه با ظاهر دایرهای است.
دسته بندی مطالب
منبع