مدیران خودرو


به نقل از تجارت‌نیوز، ثبت نام نقد و اقساط ۵ محصول شرکت مدیران ماشین از روز قبل (شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲) راس اغاز شده است.

ثبت‌نام فقط به طور حضوری در نمایندگی فونیکس مقدور می‌باشد.

    مطالعه زیاد تر: فروش محصولات مدیران ماشین با اقساط ۶۰ ماهه اختصاصی اسفند ۱۴۰۲ + جدول

جزئیات بخشنامه فروش محصولات فونیکس:

منبع : آخرین ماشین

چری تیگو ۷؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درمورد آن باید بدانید

علاقه‌ی مردم ایران به کراس‌اورها، هر روز زیاد تر از قبل می‌شود و شرکت‌های چینی از این موقعیت، نهایت منفعت گیری را می‌برند. برند چری با محصول جدیدی به‌نام تیگو ۷، مهمان جاده‌های ایران خواهد می بود.

خودروسازی چری، در شهر ووهو استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) سرزمین چین فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۹ بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۳ با تشکیل انواع خودروهای سواری اغاز به کار کرد و هم‌اکنون رتبه دهم ساخت و مونتاژ ماشین در چین را با تیراژ ۶۰۰ هزار دستگاه در سال به خود تعلق داده است. چری علاوه بر تولیدات خود، برای شرکت‌های نقل دنیا، خصوصا جگوار و لندروور، ماشین مونتاژ می‌کند و در کل نزدیک به یک‌چهارم کل تولیدات این شرکت، به خارج از چین صادر می‌شود.محصولات چری علاوه بر چین و ایران، در کشورهای ترکیه، مراکش، مصر، برزیل، شیلی و آفریقای جنوبی اراعه خواهد شد، درحالی‌که وجود محدودی هم در روسیه دارند. از سویی دیگر، هرچند برندهای چینی بسیاری در بازار استرالیا فعالیت می‌کنند، خبری از کراس‌اورهای چری در این سرزمین نیست.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصادی، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و تکنولوژی را در وب سایت خبری روشنفکر بخوانید.

فراموش نکنیم که خودروهای برند MVM هم زیرمجموعه شرکت چری می باشند و در سرزمین چین و دیگر نمایندگی‌های این برند، با همان نام چری شناخته خواهد شد. به‌نظر می‌رسد نام و لوگوی MVM فقط به خواست نماینده‌ی فروش این شرکت در ایران، روی برخی خودروهای چری گذاشته شده و در خود شرکت چری، MVM فقط لقبی برای خودروی QQ3 است که ما در ایران با نام MVM110 می‌شناسیم.

تیگو ۷

باتوجه‌به مالیات‌های سنگین داخل بر خودروهای وارداتی، محصولات چینی تنها گزینه‌ی قابل خرید برای افراد با درآمد متوسط در جامعه‌ی ایران می باشند. شرکت چری که در ابتدا با نام MVM در کشورمان وجود یافت، اکنون باسابقه‌ترین برند چینی در بازار ایران محسوب می‌شود و بعد از فروش موفق مدل‌ X33، چند کراس‌اور دیگر شامل تیگو ۵ و X22 را در یک سال تازه اراعه کرده است. تازه ترین محصول چری، تیگو ۷ نام دارد و قرار است با طراحی مدرن، سخن تازه‌ای داشته باشد. مدتی قبل به بازدید جامع خودروی چری تیگو ۵ در زومیت پرداختیم و اکنون به معارفه توانمندیها و مشخصات تیگو ۷ می‌پردازیم.

طراحی ظاهری و بدنه

احتمالا در ظاهر و تصاویر منتشرشده از چری تیگو ۷، این ماشین کوچک‌تر از تیگو ۵ به‌نظر رسد، اما این چنین نیست و اکنون این مدل، پرچم‌دار برند چری و خصوصا کلاس کراس‌اورهای این شرکت محسوب می‌شود. چری اندوخته‌گذاری سنگینی روی طراحی و تشکیل این ماشین داشته است و تلاش می‌کند تا به‌گفتن گروهی جدا گانه از دیگر خودروسازان دنیا، فعالیت کند.

در نمای مواجه، حالت اسپرت و جوان‌پسند تیگو ۷، تماشاگر را جذب خود می‌کند. چراغ‌های مثلثی، حس آیرودینامیک جالبی دارند، درحالی‌که تهاجمی و مدرن نمود می‌کنند. جلو پنجره همراه‌با لوگوی کوچک چری در وسط، جایگاه مناسبی دارد، ضمن این که منفعت گیری از یک نوار کروم، به‌خوبی یکنواختی جلوپنجره را افت داده است و محدوده‌ی زیر چراغ‌ها را به هم متصل می‌کند تا نمای مواجه، به دو قسمت بالا و پایین تقسیم شود. علاوه بر این، خطوط مورب و متقارن جلوپنجره، چشم را به سمت لوگوی چری می‌برد. سپر تیگو ۷، مقداری شلوغ و دارای قطعات گوناگون است که شامل جایگاه لوزی‌شکل مه‌شکن‌ها، دو مجرای عبور هوا در وسط و ادوات فلزی نقره‌ای رنگ در تکه پایین است. منفعت‌گیری از این چنین روشی مدرنی در سبک طراحی، نشانه‌ی پیشرفت چری در صنعت خودروسازی جهان محسوب می‌شود، هرچند که پختگی برندهای ژاپنی را دراختیار ندارد، قابل قبول و مورد پسند عامه‌ی مردم خواهد می بود.

از نمای جانبی، طراحی هنرمندانه و خوش‌استیل تیگو ۷، فراتر از انتظار است. زه‌کشی کروم، بخشی از شیشه‌ها را فراگرفته است، درحالی‌که ریل‌های باربند و رکاب هم، نقره‌ای رنگ و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسند. مطابق معمول کلاس کراس‌اورهای بین‌رده، فریم گلگیرها از پلاستیک سیاه راه اندازی شده است و سپرهای جلو و عقب را ازطریق زیر رکاب، به هم متصل می‌کند. با اهمیت ترین عنصر در طراحی نمای کناری تیگو ۷، خط حجم‌دهنده‌ای است که از گوشه‌ی چراغ جلو و روی گلگیر عقب، در امتداد دستگیره‌ها کشیده می‌شود.

هرچند از نمای جانبی و مواجه، می‌توان نمره‌ی بالایی به طراحی تیگو ۷ داد، انتظارات از عقب این ماشین برآورده نمی‌شود و حتی باور این که قسمت جلو و پشت این ماشین توسط یک گروه طراحی شده باشد، مشکل است. از سویی دیگر، شباهت بسیاری بین این تکه و نمای عقب محصولات لیفان دیده می‌شود که خود، نوعی مثالبرداری از مدل‌های کره‌ای به‌نظر می‌رسد. شیشه‌ی عقب، نسبتا کوچک است و دید چندان مناسبی به بیرون نخواهد داشت، ضمن این که فضای خالی آزاردهنده‌ای روی کاپوت عقب دیده می‌شود. سپر عقب تیگو ۷، کاملا پلاستیکی است و با چراغ‌های باریک درکنار قطعه‌ای نقره‌ای رنگ، طراحی سردرگمی دارد. وجود بالچه در انتهای سقف و بالای شیشه‌، از معدود نکات مثبت در طراحی عقب تیگو ۷ است.

در کل، باتوجه‌به اهمیت طراحی نمای مواجه در ظاهر یک ماشین، می‌توان به محصول تازه چری، نمره‌ی زیاد خوبی داد و آن را فراتر از انتظار بازار جهانی از یک خودروی چینی دانست. ابعاد تیگو ۷ شامل ۴.۵ متر، عرض ۱.۸۳۷ متر همراه‌با ارتفاع سقف ۱.۶۷۰ متر است که با فاصله محورهای ۲.۶۷۰ متر اراعه می‌شود. ارتفاع استاندارد کف ماشین تا سطح زمین، ۲۱ سانتی‌متر است.

فضای داخلی و کابین

به محض ورود به تیگو ۷، با نکات مثبت و منفی دلنشین آن آشنا می‌شوید. قسمت مثبت و دلنشین این ماشین، شامل صندلی‌های لوکس و خوش‌فرم، خصوصا برای سرنشینان جلو می‌شود که به‌ندرت در یک کراس‌اور چینی دیده‌ایم، اما داشبورد پلاستیکی و کاملا ساده‌ی آن، چیزی فراتر از یک خودروی معمولی با نمایشگر میانی به‌نظر نمی‌رسد.

طراحی داخل در، زیاد خوب است و جایگاه مناسبی برای آرنج دارد. فرمان تیگو ۷ به تبعیت از داشبورد آن، از پلاستیک خشک ساخته شده است، ولی در قسمت‌های حوالی که با دست راننده ربط دارد، با چرم مصنوعی اراعه می‌شود. منفعت گیری از قطعه‌ای فلزی و براق در فرمان تیگو ۷، نمود‌ای لوکس در روبه رو راننده می‌گذارد که همراه پنل دیجیتال پشت فرمان، مدرن‌تر و دلنشین‌تر از دیگر خودروهای چینی است. نمایشگر ۴.۸ اینچ TFT، بین عقربه‌های شدت و دور موتور دیده می‌شود که تفاوت کابین تیگو ۷ با دیگر کراس‌اورهای هم‌وطن خود را افزایش می‌دهد. دکمه‌های روی فرمان، برای کنترل کروز کنترل، فرمان‌دهی به پخش صوت و تعدادی از ادوات فنی ماشین کاربرد خواهند داشت.

نمایشگر مهم با سایز ۹ اینچی اراعه می‌شود که اشکار نیست در نسخه‌های ورودی به ایران هم وجود دارد یا با مثالای کوچک‌تر جانشین خواهد شد. این نمایشگر برای پخش سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، کنترل سیستم تهویه‌ی مطبوع، پخش عکس دوربین عقب و برخی تجهیزات فنی تیگو ۷ کاربرد خواهد داشت. دو درگاه USB برای شارژ و ربط تیگو ۷ با تلفن‌های همراه در نظر گرفته شده است، ضمن این که امکان اتصال ازطریق بلوتوث و مکالمه‌ی تلفنی هم برای سرنشینان وجود دارد.

سانروف تیگو ۷، با حالت پانورامیک اراعه می‌شود و نزدیک به ۱ متر طول دارد، هرچند که باز هم نمی‌توان درمورد‌ی نسخه‌ی ورودی به ایران و وجود این چنین تجهیزاتی در آن، پیش‌قضاوت کرد. از نکات مثبت این ماشین، باید به فضای مناسب آن برای سرنشینان عقب اشاره کرد که با فاصله‌ی ۷۲ تا ۹۷ سانتی‌متر بین صندلی عقب و ردیف جلو (بسته به جایگاه صندلی‌های جلو) برای افراد بلندقد هم رضایت‌قسمت خواهد می بود. صندوق بار تیگو ۷ با حجم خالص ۴۱۴ لیتر اراعه می‌شود که در صورت جمع‌ کردن صندلی‌های ردیف دوم، به ۱۱۰۰ لیتر افزایش اشکار خواهد کرد.



منبع