مبلغ پیش پرداخت برای ماشین پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشهای ارتقا یافته با موعد تحویل مهر ۱۴۰۳ نزدیک به ۵۰ درصد از قیمت جاری ماشین و ۲۴۹ میلیون تومان است.
گروه صنعتی ایران ماشین شرایط ثبت نام ماشین پژو ۲۰۷ به طور اقساطی را خبرداد.
در این مطرح فقطً چک صیاد بنفش از متقاضی و یا شخص ثالث دریافت میبشود و حالت اعتباری سفید صادر کننده چک از طریق سامانه بانک مرکزی الزامی است.
شرکت ایران ماشین شرایط فروش فوق العاده اختیاری پژو ۲۰۷ به روش اقساطی جهت متقاضیان عادی ماشین پژو پارس که در اسفند ماه سال قبل در سامانه یکپارچه عمل نسبت به دریافت برتری نمودهاند و اسامی ایشان به گفتن قسمت دوم برتریهای زمستان ۱۴۰۲ به این شرکت اظهار شده را اراعه میکند.
مبلغ پیش پرداخت برای ماشین پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشهای ارتقا یافته با موعد تحویل مهر ۱۴۰۳ نزدیک به ۵۰ درصد از قیمت جاری ماشین و ۲۴۹ میلیون تومان است. این ماشین با موعد تحویل آبان ۱۴۰۳ و با پیش پرداخت نزدیک به ۴۵ درصد از قیمت جاری به مبلغ ۲۲۴ میلیون تومان نیز به فروش میرسد.
در کنار ماشین ۲۰۷ متقاضیان میتوانند ماشین سورن پلاس را نیز با شرایط فروش زیر دریافت کنند./
ماشین پژو ۲۰۷ آی
قیاس مشخصات فنی
خودرویی که ما در کشورمان به گفتن ۲۰۷ میشناسیم، چیزی نیست جز نسخه فیسلیفت شده پژو ۲۰۶ که در بازارهای جهانی با نام ۲۰۶ پلاس شناخته میشود. این محصول چراغهای جلو، کاپوت و برخی تکههای دیگر را از ۲۰۷ به عاریت گرفته و در برخی نقاط دیگر نظیر چراغهای عقبی، دستخوش اصلاحات شده است اما در باطن همان ۲۰۶ قدیمی است. در واقع پژو ۲۰۷ واقعی علاوه بر اختلافهای ظاهری، از نظر خصوصیات فنی نظیر پیشرانه و سطح ایمنی نیز نسخه متغیری به حساب میآید. به گفتن مثال پژو ۲۰۷ موفق شده ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro-NCAP دریافت کند که یک ستاره زیاد تر از 207i (یا همان ۲۰۶ پلاس) است. یقیناً با همه این سخن بگوییدها و علیرغم تکراری بودن خصوصیات فنی، این محصول موفق شده به فروش مناسبی در کشورمان دست یابد. یکی از دلایل این پیروزی مربوط به سیاست ایرانماشین در توقف اراعه پژو ۲۰۶ اتوماتیک بوده تا با این روش اختلاف سطح بین محصول تازه، با نسخههای عادی ۲۰۶ زیاد تر به چشم آید. این چنین منفعت گیری از قطعات فنی مشترک با ۲۰۶ در شرایط تحریمی سرزمین ما نه تنها یک عیب نیست بلکه به نوعی مزیت محصوب میشود چراکه اکنون میتوان خودرویی با ظاهر جدیدتر و شبیه با ۲۰۷ واقعی را با هزینه نگهداری شبیه ماشینهای ارزانتر بازار در اختیار داشت و از بسیاری قطعات یدکی منفعتمند شد.
۱۹۸ km/h
حداکثر شدت
۶.۴ liter/100km
مصرف سوخت
۱۶۰۰ cc
حجم موتور
پژو ۲۰۷ آی
مشخصات پژو ۲۰۷ آی
کلاس بدنه
هاچ بک
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
۵ دنده دستی
حداکثر توان
۱۱۰ اسب بخار
تنفس موتور
تنفس طبیعی
تعداد سیلندر
۴ سیلندر
بازدید پژو ۲۰۷ آی
همان گونه که اشاره کردیم 207i همان ۲۰۶ پلاس یا ۲۰۶ (تیپ ۵ و ۶) فیسلیفت شده است، بعد نمیتوان از آن انتظارات فنی متغیری داشت. اما مسئله بد ماجرا این است که بعد از قطع همکاری پژو فرانسه با کشورمان، محصولات تازه تولیدی از نظر کیفی با کم شدن محسوسی روبه رو شدهاند. در واقع نسخههای تازه نه از نظر شتاب یارای رقابت با مدلهای قدیمی (با قطعات فرانسوی) را دارند و نه از نظر دوام و کیفیت به پای آنها میرسند؛ با این حال 207i هم چنان امتیازاتی دارد که نمیتوان به سادگی از آنها عبور کرد. برای مثالً طراحی ظاهر و کابین این ماشین بخصوص بعد از فیسلیفت ایرانماشین به ماشینهای نسل تازه نزدیکتر شده و دیگر غبار کهنگی بر چهره ندارد، بخصوص که آپشنهای تکمیلی نظیر نمایشگر لمسی، رهیاب ماهوارهای و کروزکنترل علتشده که ۲۰۷ آی از نظر امکانات نیز کاملتر از پدرانش باشد. جدای از همه اینها، محصولات خانواده ۲۰۶ به لطف وجود طویلزمان در بازار و گستردگی مناسب نمایندگیهای خدماتی ایرانماشین در سراسر سرزمین، از نظر قیمت و مقدار دسترسی به قطعات یدکی هم شرایط قابل قبولی دارند در نتیجه در بازار دست دومها سادهتر از رقبای چینی خود به پول نقد تبدیل میشوند. پیشرانه TU5 پژو هم علیرغم قدیمی شدن هم چنان کارکرد قابل قبولی از خود نشان میدهد و میتواند در برابر دیگر موتورهای ۱.۵ و ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی حاضر در بازار، شتاب و مصرف سوخت نسبتاً راضی کنندهای اراعه کند. یقیناً در این بین اشتراکات بین ۲۰۶ با ۲۰۷ آی علتشده که همه مشکلات پژو ۲۰۶ همانند فضای کم پا در تکه عقب، سواری خشک و صندوق نه چندان جادار، هم چنان به قوت خود باقی بمانند. ضمن این که ۲۰۷ آی همانند ۲۰۶ از نظر گیربکس، اعتدال و پایداری شرایط ایدهآلی ندارد و به زحمت نمره متوسط را بدست خواهد آورد ( یقیناً پایداری نسخه صندوقدار ۲۰۶ و ۲۰۷ بدلیل اصلاح اکسل عقب بهتر شده است).
داخل پژو ۲۰۷ آی
پوسته بالایی داشبورد 207i شباهت بسیاری به ۲۰۷ واقعی دارد اما در دیگر قسمتها تفاوتها با ۲۰۶ معمولی زیاد اندک است. یقیناً طراحی ۲۰۶ و ۲۰۷ مقدرای فراتر از زمان خود بوده و به همین علت سپس از گذشت سالها هم چنان جذابیتهایی (به نسبت یک ماشین اقتصادی) دارد. برای مثالً اگر کابین این محصول را با خودرویی نظیر رنو ساندرو قیاس کنید فهمید اختلاف خلاقیت در طراحی خواهید شد. بخصوص که در نسخههای بعد از فیس لیفت اضافه شدن نمایشگر مرکزی و غربیلک فرمان تازه، چهره کابین را دگرگون ساختهاند. هرچند در سمت دیگر ماجرا رقبایی نظیر ام وی ام ۳۱۵ پلاس هم قرار دارند که حس شوق بیشتری در داخل کابین به تماشاگر منتقل میکنند.
داخل پژو ۲۰۷
اما مشکلات مهم کابین 207i در کم شدن کیفیت متریال مورد منفعت گیری و افتفضا برای سرنشینان عقب خلاصه میشوند. یقیناً اصلاح جای پای سرنشینان عقب “که یک عیب ساختاری در طراحی پژو ۲۰۶ بوده” به این سادگیها قابل اصلاح نیست اما ای کاش مسئولان ایرانماشین در او گفت و گوهای کیفی دقت بیشتری به خرج میدادند تا نمود زیبای اتاق، تحت تاثییر این پلاستیکهای خشک و بی کیفیت قرار نگیرد. درهر صورت پژو ۲۰۷ در او گفت و گو طراحی داخلی نمرهای بالاتر از متوسط را بدست میآورد اما در پارامترهایی نظیر فضاسازی و کیفیت، رضایت کامل شما را جلب نخواهد کرد.
طراحی پژو ۲۰۷ آی
پژو ۲۰۶ در دوران خودش یکی از شاهکارهای طراحی پژو به حساب میآمد و تا این مدت هم سپس از گذشت این همه سال به سختی میتوان ایرادی از ظاهرش بیرون کشید. حتی تعداد بسیاری افراد از جمله خود من اعتقاد دارند که طراحی ۲۰۶ نسبت به 207i (یا حتی نسخه مهم ۲۰۷ فرانسه) از هارمونی خطوط و هماهنگی بهتری برخوردار بوده اما چهکنیم که انسان حاضر تنوع طلبی است و وجود طویل زمان و پرتیراژ ۲۰۶ علتشده که ظاهرش زیاد تکراری و خستهکننده بشود و دیگر نمود روزهای نخستین را نداشته باشد. برای همین دماغه مدرنتر و چراغها و سپرهای تازه 207i با وجود این که مقداری از هارمونی خطوط بدنه ۲۰۶ را خدشهدار کردهاند اما توجهات بیشتری را به جلب مینمایند.
در واقع ظاهر 207i با مد امروزی هماهنگتر است و حس تازگی بیشتری دارد. بخصوص در نسخه فیسلیفت که چراغهای تجهیزبه لنز و دیلایت و نئون در کنار آینههای تازه، ظاهر نماینده ایرانماشین را به ماشینهای روز نزدیکتر نمودهاند.
منبع