مصرف کنندگان رگ حیات اقتصاد جهانی، نیروی محرکه پویایی بازار و تعیین کنندهی نهایی تقاضا می باشند. اما بزرگترین بازارهای مصرف کنندگان جهان کجا می باشند؟ اینفوگرافیک زیر ۲۰ بازار بزرگ مصرف کننده در جهان، بر پایه پیش بینی های سال ۲۰۳۰ از World Data Lab، شرکتی که بر هزینه های مصرف کننده جهانی متمرکز است را به عکس می کشد. در این مجموعه داده، مصرف کننده به گفتن شخصی طبقه بندی می بشود که حداقل ۱۲ دلار در روز هزینه می کند.
بزرگترین بازارهای مصرف کننده در سال ۲۰۳۰
چین در رتبه اول، به گفتن بزرگترین بازار مصرف کننده جهان قرار دارد و انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ مقداری بیشتر از ۱ میلیارد مصرف کننده داشته باشد که افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۴ خواهد می بود. در رتبه دوم، مصرف کنندگان در هند از ۵۲۹ میلیون مصرف کننده اکنون، به ۷۷۳ میلیون در سال ۲۰۲۳ خواهند رسید، که افزایش ۴۶ درصدی را نشان می دهد.


انتظار می رود که ظهور طبقه متوسط جهانی، به لطف اقتصاد و ثروت در حال گسترش، در این منطقه رونق بگیرد و به نوبه خود توانایی خرید را افزایش دهد.
این بازار مصرف کنندهی نزدیک به ۲ میلیاردی در هند و چین می تواند تأثیرات گسترده ای بر اقتصاد جهانی داشته باشد. کسبوکارها امکان پذیر تمرکز خود را به سمت این بازارها تحول دهند، محصولات سفارشیتری را اراعه کنند و استراتژیهای بازاریابی متغیری را به کار گیرند.

این کار این چنین میتواند به کسبوکارهای تازه ای نیاز داشته باشد تا زنجیرههای تامین خود را مجدداً تنظیم کنند و شبکههای توزیع جدیدی را نزدیکتر به این شبکهها بسازند.
بعد از رتبه بندی جمعیت جاری، ایالات متحده با ۳۴۸ میلیون مصرف کننده و اندونزی با ۱۵۸ میلیون مصرف کننده، به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند. برزیل، ششمین سرزمین پرجمعیت، تا سال ۲۰۳۰، با نزدیک به ۱۳۶ میلیون نفر، پنجمین جایگاه را به خود تعلق داده است.

بر پایه این پیشبینی، ایران نیز با افزایش ۱۱ درصدی، در سال ۲۰۲۳، بیشتر از ۵۵ میلیون مصرف کننده خواهد داشت.
در عین حال، رشد مصرف کنندگان در همه کشورها مشاهده نمی بشود. انتظار میرود روسیه و آلمان دچار رکود شوند، در حالی که ژاپن و ایتالیا حتی امکان پذیر ناظر افت تعداد مصرف کنندگان باشند، که این پیشبینی ها ربط مستقیمی با افت رشد جمعیت در این کشورها دارد.
منبع