روحالله سهرابی نقل کرد:
رقابت فیلمهای متقاضی اکران نوروزی
مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی از رقابت تنگاتنگ فیلمها برای اکران نوروز و سختی کار انتخاب فیلمها برای بستن جدول اکران نوروزی خبر داد.
وی با اشاره به ظرفیت اکران نوروز و تعداد فیلمهایی که در این بازه وقتی میتوانند روی پرده روال، افزود: اصولا ۸ سرگروه سینمایی امکان تحول فیلم خود را دارند و با دقت به شرایط اکران و ملاحظات گوناگون، بین ۶ تا ۸ فیلم روی پرده خواهند رفت تا ضمن مراعات تنوع در سبد اکران، فیلمها جهت لطمه به یکدیگر نشوند. ضمن این که به علت نزدیکی عید نوروز و عیدسعید فطر، اکران دوم عید نوروز مطابق با آییننامه و منوط به افتادن کف فروش خواهد می بود.
سهرابی با اشاره به تعداد بالای فیلمهای متقاضی اکران و تعداد قابل دقت آثار پر مخاطب اجتماعی، کمدی، دفاع مقدس و کودک و نوجوان که آماده اکران می باشند گفت: سال آینده کار شورای صنفی نمایش برای تشکیل عدل در اکران، زیاد سخت خواهد می بود چرا که آثار پرمخاطبی در صف اکران وجود دارند لذا برگشت به آییننامه و تصمیمگیری و عمل مطابق با مقررات و قوانین اظهار شده امری الزامی است و با همراهی و تعامل شورای صنفی بر پایه آییننامه عمل خواهد شد.
وی با گله های از آن دسته منتقدان که سازمان سینمایی را به حمایتبیچون و چرا از سینمای کمدی متهم کردهاند و ماهها این نقطه قوت و قله افتخار سازمان سینمایی دولت سیزدهم را وارونه نمود داده و زیرسوال بردهاند، اظهار کرد: حتی اگر این نقطه نظرات به ظاهر دلسوزانه باشد اما در رویکرد کلان و دوراندیشانه، نه تنها کمکی به سینما و اقتصاد آن نخواهد کرد بلکه در تضاد با مصالح و پیشرفت و رشد سینما خواهد می بود.
مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی به مخاطبان نزدیک به ۲۷ میلیونی سینما طی کمتر از ۱۱ ماه از سال که بیشترین تعداد مخاطب طی ۲۵ سال قبل است اشاره کرده و او گفت: اگر مخاطبان همه قسمتها اعم از سینماهای اکران، سینماسیار و جشنوارهها را حساب کنیم به عددی بیشتر از ۲۸ میلیون مخاطب طی ۱۱ ماه خواهیم رسید و دست اندرکاران امر میدانند دستیابی به این آمار استثنایی کار سادهای نیست که اگر می بود طی چند دهه اتفاق میافتاد اما متاسفانه برخی دوستان بدون در نظر گرفتن دستاوردها و بدون مراعات انصاف، فقط مسیر تخریب در پیش گرفتهاند و لحن و گفتن خود از ورشکستگی، رکود و فلاکت سینما در ماههای آغازین مدیریت تازه را با چرخشی نامحسوس به سمت و سوی ورشکستگی سینمای غیرکمدی بردند حال آنکه پرفروشترین فیلمهای کودک و نوجوان و فیلمهای اجتماعی نیز مربوط به همین دوره است. یقیناً در این که سینمای غیرکمدی نیز باید به فروشی قابل دفاع و منطقی برسد شکی نیست اما عقبماندگی چند ۱۰ساله در امر اقتصاد سینما را نمیتوان یک ساله و ۲ ساله جبران کرد.
منبع