اسنپ با ۹۹۴ میلیون تومان در فراهم هزینه ساخت زمین چمن مصنوعی فوتبال در قصرقند شراکت کرد. شهرستان قصرقند، واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، با وجود ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، به امکانات و زیرساختهای رفاهی، خدماتی و اقتصادی محدودی دسترسی دارد. ساخت زمین چمن مصنوعی در این منطقه سرانه دسترسی به فضاهای ورزشی و تفریحی و درنتیجه شاخص عدل اجتماعی را افزایش داده است.
همزمان با روز جهانی عدل اجتماعی، روابطعمومی شرکت اسنپ، ضمن سپاس از شراکت کاربران و اعتمادشان به مطرحهای نیکوکاریکلاب، خبرداد: «اسنپ در سیزدهمین مطرح نیکوکاری خود با همکاری خیریه «نیکان ماموت» و همراهی کاربرانش، در طرحی با گفتن «فراهم هزینه ساخت زمین چمن مصنوعی فوتبال برای نوجوانان و جوانان شهرستان قصرقند» شراکت کرد. در این مطرح بهازای ۲۳۶ هزار و ۱۷۳ مرتبه شراکت کاربران، درمجموع مبلغ ۹۴۴ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان بابت ساخت زمین فوتبال چمن مصنوعی به این خیریه پرداخت شد. مقصد از اجرای این مطرح تشکیل زمانهای برابر دسترسی کودکان و نوجوانان سراسر ایران به زیرساخت مناسب تفریحی و ورزشی در راستای دستیابی به عدل اجتماعی می بود.»
اهمیت دسترسی به فضاهای ورزشی در مناطق کمبرخوردار
عدم دسترسی به امکانات ورزشی و سرانه پایین آن در این مناطق میتواند به پیامدهایی همانند زمانهای محدود برای تعامل اجتماعی و تحقق توانمندیها و توانایی فردی کودکان و نوجوانان منجر بشود. با ساخت یک زمین چمن مصنوعی فوتبال در این منطقه زمان مناسبی برای نوجوانان و جوانان آن جهت انجام فعالیتهای ورزشی، بازی و تعامل اجتماعی فراهم میبشود. با اجرای این مطرح، کودکان و نوجوانان ساکن روستای تلنگ واقع در منطقه قصرقند میتوانند با همدیگر در فعالیتهای ورزشی شرکت کنند، تواناییهای اجتماعی خود ازجمله کار تیمی را تحکیم کرده و ارتباطات مؤثری با ساکنان روستای خود و این چنین دیگر روستاهای مجاور برقرار کنند.
علاوهبراین، زمین چمن مصنوعی فوتبال، بهگفتن یک فضای اجتماعی، میتواند به افت تعداد بسیاری از صدمههای اجتماعی پشتیبانی کند. این فضا به کودکان و نوجوانان فرصتی برای گذراندن اوقات فراغت در یک محیط امن میدهد و به سلامت روحی و جسمی آنها پشتیبانی میکند. با دقت به شرایط اقتصادی و اجتماعی قصرقند، ساخت زمین چمن مصنوعی فوتبال در این شهرستان میتواند اهمیت تعداد بسیاری در پیشگیری از انواع صدمههای اجتماعی در کودکان و نوجوانان ازجمله اعتیاد در این منطقه داشته باشد.
اسنپ در قسمت نیکوکاری باشگاه مشتریان خود تلاش میکند که با شناسایی مطرحهای مؤثر و پایدار مسئولیت اجتماعی در راستای پشتیبانی به حل بخشی از مشکلات جامعه و رسیدن به عدل اجتماعی قدم بردارد و از این طریق، شراکت کاربران در نیکوکاری را از طریق سوپراپلیکیشن اسنپ تسهیل کند.
کاربران اسنپ میتوانند با شراکت در این مطرحها، بدون پرداخت مبلغی و تنها با امتیازهای خود در پیشبرد کارهای نیک شراکت داشته باشند. خیریهها و سازمانهای مردمنهاد نیز میتوانند مطرحهای پیشنهادی خود را به ایمیل مسئولیت اجتماعی شرکت اسنپ به آدرس [email protected] ارسال کنند.
منبع