جواد عزتی سخت‌گیر و ریزبین است


در او مباحثه با طراح لباس فیلم «تمساح خونی» نقل شد ؛

جواد عزتی سخت‌گیر و ریزبین است

طراح لباس فیلم سینمایی «تمساح خونی» می‌گوید جواد عزتی در مقام کارگردان زیاد سختگیر و ریزبین است با این وجود این پروژه یکی از لذت‌قسمت‌ترین کارهایی می بود که تا بحال انجام داده است.

 

به نقل از هنرنیوز ؛ آرتا ماهان طراح لباس فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی که در قسمت سودای سیمرغ چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر وجود دارد، در او مباحثه با خبرنگار مهر با اشاره به این که اصولا برای انتخاب کار، فیلمنامه و عوامل مهم می باشند، فرمود: یقیناً این که من به گفتن طراح لباس چه کمکی می‌توانم به بهتر شدن کار کنم نیز زیاد تاثییر دارد. اما درمورد «تمساح خونی» قبل از همه این‌ها با جواد عزتی و کامران حجازی همکاری‌های مشترکی داشتیم.

ادامه مطلب
هنر نیوز - مدیر جدید رادیو جوان منصوب شد

وی درمورد تعامل با جواد عزتی و همکاری با او در مقام کارگردان او گفت: من با جواد عزتی در مقام بازیگر زیاد کار کرده بودم و آشنایی بسیاری با نگاه وی داشتم اما به هر حال در «تمساح خونی» او کارگردان می بود و کار هم متفاوت می بود. سپس از خواندن فیلمنامه ما یک سخن بگویید کلی درمورد فضای فیلم و نگاهی که به آن داشتیم، کردیم و سپس در جلسات متعدد درمورد همه کاراکترها جز به جز با وسواس همه صبحت کردیم و همین‌طور درمورد کلیت پالت رنگی فیلم، رنگ‌ها و نوع پوشش کاراکترها و …

ماهان در ادامه گفت: جواد عزتی در مقام کارگردان زیاد سختگیر، ریزبین و بر همه موارد مسلط است. از نظر دیگر ما چون پروژه مشترک زیاد داشتیم، می‌خواستیم فاصله بسیاری بین آن‌ها و «تمساح خونی» باشد. می‌توانم بگویم این پروژه احتمالا یکی از لذتبخش‌ترین کارهایی می بود که تا بحال انجام دادم و ناگفته نماند جواد عزتی در مقام کارگردان به همه موارد پروژه مسلط می بود.

ادامه مطلب
روشنفکر - آخرین خبرها از سریال سلمان فارسی_روشنفکر

این طراح لباس در جواب به این سوال که به چه المان‌هایی در طراحی لباس «تمساح خونی» دقت کرده است، فرمود: هر فیلم المان‌های خاص خودش را دارد که با دقت به نظرات کارگردان و فیلمنامه در ابتدا پیش می رود و سپس با ایده‌ها و فکرهای طراح لباس ادامه اشکار می کند. من تلاش کردم هم از فضای رئال خارج نشوم و هم رنگ و لعاب درستی را که در خدمت فیلم باشد، ارایه دهم. این چنین جزییات بسیاری را برای هر کاراکتر در نظر گرفتیم که به شخصیت‌پردازی و ربط بهتر مخاطب با او پشتیبانی کند.

او همین طور گفت: اساسا ما با شغل‌مان زندگی می‌کنیم و هر فیلمنامه‌ای را که می‌خوانیم، برای فهمیدن بهتر آن داخل جهان فیلم می‌شویم، خود را جای کاراکترها می‌گذاریم و با آن‌ها زندگی می‌کنیم. برخی اوقات سپس از خواندن چندباره فیلمنامه و گپ وگفت با کارگردان به درکی از قصه فیلم که قرار است در آن کار کنیم، می‌رسیم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصادی، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و تکنولوژی را در وب سایت خبری روشنفکر بخوانید.

ماهان در جواب به این سوال که تفکیک ۲ مقوله طراحی صحنه و طراحی لباس در این کار تا چه اندازه به موفقیتش پشتیبانی کرده و تعاملشان با یکدیگر چطور بوده است، او گفت: اصولا در سینمای جاری جهان این ۲ حرفه متفاوت می باشند اما همانند خواهر و برادر کنار هم می‌همانند و همدیگر را کامل می‌کنند. من و بابک کریمی به گفتن طراح صحنه درمورد همه لوکیشن‌ها و کاراکترها جلسه داشتیم و سخن بگویید کردیم که بهترین اتفاق در صحنه و لباس فیلم رخ بدهد. حتی ما با سامان لطفیان فیلمبردار تاثییر نیز جلسات مشترک داشتیم و درمورد رنگ‌ها و نورها سخن بگویید می‌کردیم چراکه قطعا همه موارد در کنار هم یک نتیجه خوب در پی دارد.

ادامه مطلب
مردم کشش فیلم‌های نکبت‌ بار را ندارند_روشنفکر

وی در آخر گفت: عوامل «تمساح خونی» برایم همانند خانواده بودند. من در این پروژه به این نتیجه رسیدم که می‌بشود در اسایش کامل کار کرد و همه موارد را درست پیش برد اگر این انرژی از سوی کارگردان و تهیه‌کننده منتقل بشود. خوشحال هستم که عضو کوچکی از «تمساح خونی» بودم و در اولین توانایی کارگردانی جواد عزتی این افتخار را داشتم که کنارش باشم.

در خلاصه داستان «تمساح خونی» آمده است: «من یه تمساحم، یه تمساح خونی! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست دادن نداره … ولی باز دلش ریسک‌های بزرگ می‌خواد!»

در این تاثییر سینمایی علاوه بر جواد عزتی، عباس جمشیدی فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج و شبنم قربانی نیز وجود دارند.



منبع