کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) منفعت گیری از صداهای تولیدشده توسط هوشمصنوعی برای تماسهای ضبطشده (Robocall) را غیرقانونی خبرداد. با وجود این حکم که روز پنجشنبه صادر شده است، دادستانهای کل میتوانند علیه تماسهایی که در آنها از فناوری همانندسازی صوتی هوش مصنوعی منفعت گیری شده است، عمل قانونی کنند.
همانطور که در این حکم توضیح داده شده است، صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی اکنون تحت قانون حمایتاز مصرفکنندگان تلفنی (TCPA) بهگفتن «یک صدای مصنوعی یا از پیش ضبطشده» در نظر گرفته خواهد شد. در این قانون کوشششده تا منفعت گیری از این صداها برای اهداف غیر الزامی یا بدون رضایت قبلی محدود بشود.
هرچند در TCPA به ممنوعیت منفعت گیری از سیستمهای همانندساز صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره نشده است، اما حکم تازه توضیح میدهد که این قانون باید شامل حال این دسته از صداها نیز قرار بگیرد.
«جسیکا روزن وورسل»، رئیس FCC در بیانیهای به ورج میگوید:
«عوامل فاسد از صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی در تماسهای غیرطبیعی برای اخاذی از اعضای صدمهپذیر خانواده، پیروی از افراد مشهور و خبررسانی نادرست به رأیدهندگان منفعت گیری میکند. دادستان کل ایالت اکنون ابزار جدیدی برای سرکوب این نوع کلاهبرداریها در اختیار دارد تا مطمعن اشکار کند که از مردم در برابر کلاهبرداری و اطلاعات نادرست محافظت میبشود.»
هرچند دادستانهای کل ایالت هم اکنون نیز میتوانند بر پایه کلاهبرداری یا تقلبی که صورت گرفته، عواملی که مسئول تماسهای ضبطشده می باشند را ردیابی کنند، اما این حکم تازه به آنها این قوت را میدهد که هنرمندان را تنها به علت منفعت گیری از صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی تحت تعقیب قرار دهند.
FCC اولین بار ماه قبل ممنوعیت منفعت گیری از صدای هوشمصنوعی در تماسهای به کلمه رباتیک نظر کرده می بود که میتوانند برای مصرفکنندگان هزینه به همراه داشته باشند.
منبع